Συνέντευξη Naxatras: Στο New Long Fest νιώθεις πως είσαι μέρος μιας μεγάλης παρέας
Οι Naxatras με το χαρακτηριστικό ύφος τους έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να καθιερωθούν τόσο στην εγχώρια σκηνή όσο και στο εξωτερικό. Λίγο πριν την άφιξη του Καλοκαιριού κάνω μια κουβέντα μαζί τους τόσο για τα τρέχοντα και επερχόμενα πλάνα τους όσο και για την εμφάνιση τους στο New Long Fest.
Καλησπέρα παιδιά! Καταρχάς ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας. Σε τι φάση σας βρίσκουμε αυτή την περίοδο;
Καλησπέρα! Μόλις πριν λίγες μέρες γυρίσαμε από ευρωπαϊκή περιοδεία σε Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Αυστρία, Ελβετία και Ιταλία. Τώρα λίγη ξεκούραση και μετά ετοιμασία για τα καλοκαιρινά φεστιβάλ, μεταξύ αυτών φυσικά και το New Long. Παράλληλα ετοιμάζουμε μια live κυκλοφορία και οργανώνουμε τη φθινοπωρινή περιοδεία σε ανατολική Ευρώπη και UK.
Έχετε συμπληρώσει σχεδόν δεκαπέντε χρόνια πορείας πλέον. Και παρότι μιλάμε για αρκετά χρόνια, είναι και πολύ πυκνή η παρουσία σας σε μουσικό επίπεδο. Όταν ξεκινήσατε είχατε στο μυαλό σας αυτή την πορεία;
Σίγουρα δεν μπορούσαμε να ξέρουμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Παρόλα αυτά, από όταν ξεκινήσαμε να παίζουμε, νιώθαμε ότι βγαίνει κάτι που μας εκφράζει και αυτό το ενδιαφέρον αναζωπυρώνεται και τροφοδοτεί το κάθε βήμα που κάνουμε μουσικά.
Ξέρω ότι έχετε έναν σταθερό ρυθμό κυκλοφορίας δίσκου και περιοδείας. Η δημιουργία νέας μουσικής προκύπτει μέσα από
την όλη αυτή διαδικασία ή αφιερώνετε κάποιο ξεχωριστό κομμάτι στο studio για το νέο υλικό;
Η νέα μουσική πολλές φορές ξεκινάει πριν καν ηχογραφηθεί η προηγούμενη. Για παράδειγμα, όταν γράφαμε το “V”, κάποιες ιδέες έμειναν στην άκρη για αργότερα. Παράλληλα γεννιούνται ιδέες σε πρόβες, jams, soundchecks, στο σπίτι του καθενός. Ό,τι κρατιέται, το ξαναπιάνουμε όταν αρχίζουμε να δουλεύουμε σε ένα νέο δίσκο. Και μετά έρχονται κι άλλες ιδέες έως ότου να αποκρυσταλλωθεί αυτό το υλικό σε κάτι σαφές και δομημένο.
Η βάση του ήχου σας είναι το psychedelic rock. Φυσικά έχετε και άλλα στοιχεία μέσα όπως στο "V" ας πούμε υπάρχουν έντονα prog κατά την γνώμη μου. Συμφωνείτε σε αυτό ή θεωρείτε ότι ο ήχος σας ξεπερνάει αυτή την ταμπέλα;
Οι ταμπέλες υπάρχουν για να μπορούμε να κατατοπιζόμαστε ως ένα βαθμό. Σίγουρα δεν είναι κάτι αυστηρό, αλλά βοηθάει. Όταν μιλάμε για psychedelic rock, μπορεί να εννοούμε από Pink Floyd έως Brian Jonestown Massacre. Οπότε ναι, το prog στοιχείο διαφοροποιεί τα τελευταία δύο άλμπουμ μας. Όπως επίσης και το ανατολίτικο και το ηλεκτρονικό στοιχείο, ειδικά στο τελευταίο.
Έχετε στο ενεργητικό σας πέντε studio δίσκους και έναν live μέχρι τώρα. Αν εξαιρέσουμε τον τελευταίο που βγήκε σε συνεργασία με το Metal Hammer οι υπόλοιποι είναι δικές σας κυκλοφορίες. Είναι συνειδητή επιλογή η μη συνεργασία με δισκογραφική ή δεν έχει βρεθεί μέχρι τώρα κάποια που να πληροί τα στάνταρ σας;
Λίγο και από τα δύο θα έλεγα. Από τη μία ξεκινήσαμε έτσι και πλέον έχουμε συνηθίσει να μην έχουμε κανέναν πάνω από το κεφάλι μας, τα πράγματα έχουν φτάσει σε ένα σοβαρό επίπεδο επαγγελματικά. Από την άλλη, αν ερχόταν ένα καλό label με μια δυνατή πρόταση, εννοείται πως θα το σκεφτόμασταν.
Η τεχνολογία έχει βοηθήσει πολύ τα τελευταία χρόνια ειδικά μικρότερες σκηνές όπως η δική μας ώστε να φτάσει η μουσική σε περισσότερο κόσμο. Από την άλλη έχει και τα αρνητικά της, ειδικότερα με την συζήτηση που έχει ξεκινήσει τελευταία με τη χρήση του AI. Εσείς τι γνώμη έχετε σχετικά με αυτό;
Το τοπίο στο internet αλλάζει πολύ γρήγορα. Όταν βγάλαμε το πρώτο μας άλμπουμ, δεν είχαμε Instagram, ούτε Spotify. Δεν τα ήξερα καν να σου πω την αλήθεια. Και μιλάμε για τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, όχι πολύ παλιά. Ο αλγόριθμος, το content, όλα αυτά είναι μια μάστιγα που σε κάνει πολλές φορές να απελπίζεσαι, ενώ θυμάμαι στην αρχή ήταν πιο κοντά σε αυτό που είπες, ένιωθες ότι ανοιγόταν ένας νέος κόσμος, πιο ανοιχτός σε νέα και ανεξάρτητα πράγματα. Για το AI τι να πω, δεν παράγει τέχνη, μέχρι στιγμής τουλάχιστον είναι μια αηδία. Ίσως σε ένα πολύ εξειδικευμένο περιβάλλον όπου χρησιμοποιείται σαν ένα εργαλείο για να διευκολύνει κάποιες διαδικασίες να έχει νόημα. Ας πούμε το Photoshop, τα προγράμματα μουσικής παραγωγής με το quantize και το autotune, όλα για τους παλιούς είναι “cheats”, αλλά χρησιμοποιούνται παντού. Δεν μπορώ να δεχτώ όμως το AI να αντικαταστήσει το περιεχόμενο στη μουσική ή οπουδήποτε αλλού.
Για να επιστρέψουμε στα live μιας και είστε πολύ ενεργοί σε αυτό τον τομέα. Από την εμπειρία σας όλα αυτά τα χρόνια θεωρείται ότι το επίπεδο των συναυλιών και η οργάνωση γενικά πλησιάζει τα στάνταρ του εξωτερικού πλέον;
Εδώ και πολλά χρόνια συμβαίνει αυτό. Έχουμε ένα καλό επίπεδο, όχι κορυφαίο αλλά στεκόμαστε δίπλα σε χώρες του εξωτερικού περισσότερο από παλιά. Το θέμα είναι να στηρίζει ο κόσμος τα μικρότερα live, τα μικρότερα venue, το ότι οι Metallica θα γεμίζουν στάδια είναι αναμενόμενο.
Φέτος συμμετέχετε στην δεύτερη μέρα των είκοσι χρόνων του New Long Fest. Δεν είναι η πρώτη σας φορά στο φεστιβάλ – κι όπως το 2019 έτσι και φέτος είστε ξανά headliners. Θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για τις εμφανίσεις σας αυτές στο και τις αναμνήσεις που έχετε από την συμμετοχή σας εκεί;
Παίξαμε στο New Long το 2019 και το 2022. Είναι από τα αγαπημένα μας ελληνικά φεστιβάλ, έχει τελείως δικό του vibe. Νιώθεις πως είσαι μέρος μιας μεγάλης παρέας, βασικά είναι ο ορισμός του fun. Τώρα που είναι τα είκοσι χρόνια και παίζουμε στο θερινό ηλιοστάσιο, υπάρχουν ακόμα περισσότεροι λόγοι να μείνει η ανάμνηση σε όλους μας.
Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος, θέλετε να μας πείτε λίγα λόγια για τα σχέδια σας το επόμενο διάστημα;
Η φετινή χρονιά έχει αρκετές συναυλίες ακόμα, πρώτα παίζουμε στο Mammothfest στη Θεσσαλονίκη, μετά New Long, κάποια φεστιβάλ στο εξωτερικό και η φθινοπωρινή περιοδεία. Θα κάνουμε και δικό μας live Αθήνα το φθινόπωρο. Μετά από αυτά θα επικεντρωθούμε στη σύνθεση νέου υλικού.
Σας ευχαριστώ πολύ για την κουβέντα μας και εύχομαι τα καλύτερα για την συνέχεια. Ο λόγος για το κλείσιμο σε εσάς.
Ευχαριστούμε πολύ, τα λέμε στο New Long!
Ερωτήσεις: Πάνος Γιαννόπουλος